طرّاحي زيباي نماي روبرويي مزدا 3 نيو تأثير فراواني را بر روي قيمت مزدا تري نيو گذاشته است. چراغهاي جلويي اين اتومبيل از طرّاحي مدل قبلي اين خودرو پيروي ميكنند و اين مسئله تأثير فراواني را بر روي قيمت ماشين مزدا 3 گذاشته است. اين چراغها نمايندهي چراغهاي اتومبيلهاي سدان ژاپني محسوب ميشوند و در 10 سال گذشته از اين طرّاحي در ساخت اتومبيلهاي فراواني استفاده شده است.
زيبايي و كيفيّت موادّ اوّليهي استفاده شده در ساخت فضاي كابين مزدا 3 جديد يكي ديگر از دلايل بالا بودن قيمت مزدا تري نيو محسوب ميشود. كمپاني مزدا سعي كرده است تا با استفاده از يك طرّاحي زيبا و دلپذير خريداران اين خودرو را شگفتزده نمايد. داشبورد و پنل مركزي مزدا 3 جديد نسبت به نسلهاي قبلي اين اتومبيل بسيار زيباتر و كاربرديتر ساخته شدهاند و اين موضوع موجب افزايش قيمت مزدا 3 صفر شده است. طرّاحي پنل مركزي اين خودرو بسيار زيبا و خارقالعادّه ميباشد و استفاده از كنترل كنندههاي تعبيه شده در اين قسمت از خودرو بسيار آسان و ساده است. همچنين، غربيلك فرمان مزدا 3 نيو نيز يكي از برتريهاي اين خودرو نسبت به سراتو آپشنال محسوب ميشود و موجب افزايش قيمت مزدا تري نيو شده است. فرمان اين خودرو بسيار زيبا و خوشدست است و احساس خوبي را در رانندگان اين اتومبيل ايجاد ميكند. همچنين، صفحه كيلومتر مزدا 3 نيو نيز از يك طرّاحي اسپورت و خارقالعادّه برخوردار است و تا حدودي قيمت مزدا 3 صفر را افزايش داده است. از طرفي، فضاي كابين سراتو آپشنال نيز از زيبايي و جذّابيت فراواني براي خريداران اين خودرو برخوردار است و اين موضوع باعث شده است تا ميزان تمايل طرفداران خودروهاي سدان براي خريد اين خودروي باكيفيّت افزايش يابد. وجود يك مانيتور زيبا و باكيفيّت موجب برتري سراتو آپشنال نسبت به مزدا 3 نيو شده است ولي اين موضوع باعث شده است تا قيمت اين خودرو نسبت به قيمت مزدا تري نيو افزايش قابل توجّهي را تجربه كند.
تفاوتهاي مشخّصات فنّي مزدا 3 جديد با سراتو آپشنال چگونه قيمت مزدا تري نيو را تحتالشّعاع قرار داده است؟
مشخّصات فنّي مزدا 3 نيو تأثير فرواني را بر روي قيمت مزدا تري نيو گذاشته است و ميزان تمايل علاقهمندان براي خريد اين اتومبيل را با تغييراتي مواجه كرده است. مزدا 3 جديد به يك موتور 4 سيلندر و 16 سوپاپ مجهّز است و نحوهي آرايش سوپاپهاي اين خودرو به صورت خطّي ميباشد. اين موتور 2 ليتري توانايي توليد 147 اسب بخار انرژي در 6500 دور در دقيقه و 187 نيوتنمتر در 4000 دور در دقيقه را دارا ميباشد. مزدا 3 نيو يك خودروي ديفرانسيل جلو محسوب ميشود و به يك گيربكس 5 سرعته و اتوماتيك مجهّز است. حدّاكثر سرعت مزدا 3 نيو برابر با 210 كيلومتر در ساعت ميباشد و شتاب اوّليهي آن 9.2 ثانيه اندازهگيري شده است. همچنين، اين خودرو در سيكل تركيبي تنها 7.6 ليتر بنزين به ازاي طي كردن مسافتي معادل با 100 كيلومتر مصرف ميكند و اين موضوع تأثير زيادي را بر روي قيمت مزدا تري نيو گذاشته است. از طرفي، سراتو آپشنال نيز همچون مزدا 3 نيو به يك موتور 2 ليتري و 4 سيلندر مجهّز است. موتور اين خودرو توانايي توليد 156 اسب بخار انرژي در 6200 دور در دقيقه و 194 نيوتنمتر در 4300 دور در دقيقه را دارا ميباشد و يك موتور قدرتمند و پربازده محسوب ميشود. سراتو آپشنال توليد شده در شركت سايپا به يك گيربكس 6 سرعته و اتوماتيك مجهّز است و شتاب 0 تا 100 آن 10.5 ثانيه گزارش شده است. همچنين، حدّاكثر سرعت اين خودرو برابر با 190 كيلومتر در ساعت ميباشد و در سيكل تركيبي مقدار 7.7 ليتر بنزين را به ازاي طي كردن مسافتي معادل با 100 كيلومتر مصرف ميكند. همانگونه كه مشاهده ميكنيد، موتور مزدا 3 جديد كمي نسبت به موتور سراتو آپشنال ضعيفتر است و اين مسئله تأثير فراواني را بر روي قيمت مزدا تري نيو گذاشته است و علاقهمندان به خريد خودروهاي سدان را به سمت سراتو آپشنال متمايل كرده است.
خانه اتومبيل فربد همراه شماست