كيا سراتو كوپه، خوش تيپ و جوان پسند

بروز ترين اخبار از تكنولوژي تا پزشكي

كيا سراتو كوپه، خوش تيپ و جوان پسند

۴۰ بازديد

سراتو كوپه 2012، به عنوان يك خودروي اسپرت جمع و جور و به اصطلاح كامپكت، از ابتداي ورود به بازار خودروي كشور، خريداران جوان را نه يك دل بلكه صد دل شيفته و مجذوب خود نمود. سراتو كوپه 2012 به سبب ظاهري جذاب و فريبنده، به انضمام تجهيزات مناسب و استاندارد، بسياري از خريداران را در جرگه خريد خود مي ديد. فرمان پذيري و هندلينگ مناسب در كنار كابين جادار، به ويژه در رديف عقب، دل كندن از اين خودرو كامپكت كيا موتورز را تبديل به يك امر سخت و دشوار نموده بود. ظاهر اسپرت و قيمت مناسب سراتو كوپه 2012، به خوبي نيازهاي مشتريان بابت برخورداري از يك خودروي اسپرت و جذاب را برآورده مي ساخت. به طور كلي، شركت كيا موتورز به عنوان يكي از غول هاي خودروسازي كشور كره جنوبي، در دهه هاي اخير رشد و توسعه قابل توجهي را تجربه مي نمايد. خودروهاي توليدي اين كمپاني از لحاظ راحتي و كيفيت در بين هم رده ها و رقباي خود، به خوبي عرض اندام مي كنند. سراتو كوپه 2012 هم از اين قاعده مستثنا نبوده و به محض حضور در بازارهاي خودرويي جهان، خصوصاً كشور ما طرفداران پر و پا قرصي را براي خود دست و پا نمود. قشر جوان كشور ما، ارتباط و تعامل عميقي را با خودروي كيا سراتو كوپه 2012 برقرار نمودند. همين ارتباط و محبوبيت ايجاد شده، سراتو كوپه 2012 را با فروش مناسبي همراه ساخت. ظاهر متفاوت و منحصر به فرد كيا سراتو كوپه، از دلايل مهم فروش قابل توجه و مناسب اين خودرو در بازار خودرو محسوب مي شود. ارائه و عرضه سراتو كوپه در كشور به وسيله شركت اطلس خودرو و از سال 2010 صورت مي گيرد. در مجموع، سراتو كوپه 2012 به عنوان يك خودروي كلاس اسپرت كوچك، گزينه مناسبي براي برخورداري از يك محصول كره اي به شمار مي رود.

در سال 2007 سبك طراحي محصولات كيا موتورز با تغيير و تحولات عجيب و در عين حال چشمگيري روبرو شد. در زماني كه مدل مفهومي سراتو كوپه رونمايي گرديد، فقط به چند سال زمان نياز داشت تا خود را گوشه نشين قلب هاي بسياري از خريداران و مشتريان نمايد. سراتو كوپه 2012 به عنوان نسل دوم اين خودرو، خيلي زود راه خود را به بازارهاي خودروي دنيا، از جمله ايران باز نمود. به طور كلي، در سال 2004 اولين نسل ماشين سراتو به خريداران و مشتريان معرفي گرديد. اما اين خودرو در سال 2009 توانست رهسپار بازار خودرو شود. ناگفته نماند كه سراتو در نسخه هاي مختلفي مانند هاچ بك، كوپه و سدان توليد و در اختيار علاقمندان قرار مي گرفت. در بازار خودروي ايران مدل هاي كوپه و سدان، به همت شركت اطلس خودرو وارد شدند. سراتو كوپه اعم از كيا سراتو كوپه 2012 در فاصله بين سال هاي 2010 الي 2013 در بازار خريد و فروش خودرو كشور معامله ميشد. در سال هاي بعد از اين دوران، نسل جديد سراتو كوپه نيز به بازار خودروي كشور ما راه پيدا نمود. سراتو كوپه با قيمتي رقابتي و ظاهر و ابهتي جوان پسند، خيلي زود توانست دل بسياري از جوانان را بربايد. كيا سراتو كوپه 2012 به سبب امكانات و تجهيزات رفاهي مناسب، در كنار ظاهري شيك و دلنشين، در بين خودروهاي هم رده خود، از طرفداران زيادي برخوردار مي باشد. بر همين اساس، كيا سراتو كوپه در زمره خودروهاي كلاس اسپرت در بازار خودروي كشور ما محسوب مي شود. تفاوت بسيار محسوس سراتو كوپه 2012 با مدل سدان كيا سراتو، به ويژه در قسمت طراحي جلو پنجره باريك و كوچك اين خودرو، در اولين نگاه به نظر مي آيد. در مجموع، تيپ جوان پسند سراتو كوپه 2012 از همان ابتداي حضور در بازار، نام و آوازه اين كامپكت كره اي را بر سر زبان ها انداخت. 

 

 سراتو كوپه 2012                                                             

نگاهي كلي به مشخصات كيا سراتو كوپه 2012

به طور كلي، كيا سراتو كوپه 2012 بر روي پلتفرم خودروهاي سدان رده C Segment كيا طراحي و به مرحله توليد رسيده است. همچنين سراتو كوپه با پلتفرم هيونداي النترا مشابهت هاي زيادي دارد. اگرچه كيا سراتو كوپه، در مقايسه با مدل سدان، از لحاظ فاصله محوري و عرض بدنه تا اندازه اي مطابقت و توازن دارد، اما ارتفاع سراتو كوپه در حدود بيست و پنج سانتيمتر كمتر از مدل سدان در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند كه به منظور در معرض نمايش قرار دادن و جلوه كردن بيشتر نماي اسپرت گونه كيا سراتو كوپه 2012، خط سقف خودرو كوتاهتر و كوچكتر طراحي گشته است. كمپاني كيا موتورز براي القا و نشان دادن يك سراتو كوپه تمام عيار، از پنجره هاي بدون فريم براي طراحي اين خودرو نهايت استفاده را برده است. شركت كيا براي افزايش نماي ظاهري ماشين سراتو كوپه ، بر روي طراحي كشيده چراغ هاي نماي جلو خودرو معطوف شده است. شايان ذكر است كه در سراتو كوپه 2012 ستون انتهاي بدنه به فرم مربع طراحي شده است. اين امر فضاي بيشتري را براي راحت نشستن سرنشينان عقب، در اختيار آنها قرار مي دهد. ديد عقب سراتو كوپه به ويژه براي سرنشينان عقب چندان مورد پسند واقع نمي شود. البته نبايد فراموش كرد كه از يك خودروي كوپه نمي توان توقع ويژگي هاي سدان را داشت. اگرچه نام سراتو كوپه 2012 با خودرويي در قامت اسپرت عجين شده است، اما براي نشستن راحت چهار سرنشين، خودروي مطلوب و مناسبي تلقي مي گردد. از ويژگي هاي خاص طراحي كيا سراتو كوپه مي توان به طراحي قابل توجه نور فضاي عقب خودرو و تعبيه دو دريچه تهويه هوا براي قسمت پشتي آن، اشاره نمود. ناگفته نماند كه طراحي فضاي داخلي سراتو كوپه 2012 با خطوط يكنواخت و ملايم و در عين حال ساده گره خورده است. 

 

سراتو كوپه 2012                                                             

نقدي بر طراحي سراتو كوپه 2012

بدون ترديد، كيا سراتو كوپه، از جمله خودروهاي موفق كلاس اسپرت در ايران به شمار مي رود. كيا سراتو كوپه از معدود خودروهايي بود كه به محض ورود به بازار، هوا خواهان بسياري را در كنار خود مي ديد. بر همين اساس، سراتو كوپه 2012 از لحاظ زيبايي و طراحي، از هماهنگي و هارموني بسيار خوبي برخوردار مي باشد. اگرچه در نگاه اول طراحي ساده كيا سراتو كوپه به خوبي به چشم مي آيد، اما با يك نگاه دقيق تر در مي يابيم كه با يك خودروي جوان پسند و اسپرت روبرو هستيم. سادگي به كار رفته و در عين حال جذابيت قابل توجه طراحي سراتو كوپه بي شباهت با طراحي خودروهاي BMW و بنز نمي باشد. بر اين اساس مي توان اذعان نمود كه طراحي كيا سراتو كوپه 2012 در عين سادگي، شكيل بودن و اصالت را به چشم متبادر مي كند. طراحي داخلي سراتو كوپه نيز از يكپارچگي و انسجام قابل توجهي بهره مي برد. ارگونومي بسيار مناسب كابين خودرو، در عين سادگي، به خوبي شمايل يك خودروي اسپرت را به تصوير مي كشد. از نقاط عطف فضاي داخلي سراتو كوپه 2012 جادار بودن كابين ماشين سراتو مي باشد كه فضاي قابل توجه و مناسبي را به سرنشينان عرضه مي نمايد. در اين زمينه بايد خاطر نشان كرد كه كيا سراتو كوپه، در مقايسه با خودروهاي كوپه هم رده، از فضاي جادار و مناسبي در قسمت كابين خود بهره مي برد. كيفيت مواد و متريال استفاده شده در فضاي داخلي خودرو در وضعيت مطلوب و مناسبي به سر مي برد. كيفيت خوب متريال استفاده شده در قسمت هاي قطعات بكار رفته و داشبورد خودرو به خوبي مشهود و محسوس مي باشد. در مجموع بايد خاطر نشان كرد كه طراحي فضاي داخلي سراتو كوپه 2012 بسيار خوب و مثبت ارزيابي مي گردد. 

 

سراتو كوپه 2012                                                                

تأملي در قواي فني و محركه كيا سراتو كوپه 2012

در قسمت فني، ماشين سراتو كوپه 2012 از يك پيشرانه 16 سوپاپ 2000 cc چهار سيلندر بهره مي برد. اين پيشرانه دو ليتري توانايي توليد گشتاوري در حدود 194 نيوتن متر را به راحتي امكان پذير مي سازد. همچنين پيشرانه 2000 cc اين مدل سراتو كوپه، قدرت و تواني در حدود 156 اسب بخار توليد مي كند. نيرو و توان توليد شده اين پيشرانه، به وسيله يك گيربكس شش سرعته از نوع اتوماتيك به محور ها و چرخ هاي جلوي سراتو كوپه انتقال پيدا مي كند. اگرچه هم و غم سازندگان خودروي سراتو كوپه بر روي ارائه محصولي اسپرت و جوان پسند معطوف شده است، اما در بخش فني كيا سراتو كوپه 2012 چندان موفق عمل نكرده است. بر همين اساس، نمي توان عملكرد و كاركرد عالي را از قواي متحركه اين خودرو توقع داشت. ناگفته نماند كه شتاب صفر تا صد سراتو كوپه در مدت زمان 3/10 ثانيه به طول انجاميده و حداكثر شتاب و سرعت اين خودروي اسپرت كامپكت، در حدود 190 كيلومتر در ساعت بوده كه از اين نظر مي تواند خريداران و مشتريان خود را راضي و خشنود نگه دارد. همچنين مصرف سوخت تركيبي 8/7 ليتري كيا سراتو كوپه 2012 حكايت از يك خودروي نسبتاً كم مصرف و مناسب دارد. شايان ذكر است كه در مسيرهاي شهري مصرف سوخت سراتو كوپه در هر صد كيلومتر 4/9 ليتر بوده و در جاده هاي بيرون از شهر، اين ميزان مصرف سوخت به 9/6 ليتر مي رسد. ناگفته نماند كه وزن كيا سراتو كوپه 1246 كيلوگرم و استاندارد آلايندگي آن يورو 4 مي باشد. همچنين لاستيك چرخ هاي جلو و عقب كيا سراتو كوپه 16 اينچ و ابعاد و اندازه هاي طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتيب برابر با 4480، 1765 و 1400 ميليمتر مي باشد.

براي آگاهي از قيمت ها با خانه اتومبيل فربد همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.