بررسي قيمت هيوندا النترا 2016 در برابر امكانات دريافتي

بروز ترين اخبار از تكنولوژي تا پزشكي

بررسي قيمت هيوندا النترا 2016 در برابر امكانات دريافتي

۴۲ بازديد

در صورتي قصد خريد يك سدان متوسط در بازه 300 تا 400 ميليون تومان را داشته باشيد مطمئنا قيمت هيوندا الانترا 2016 اين خودرو را در اين رنج قرار مي دهد. گستردگي واردات خودروهاي هيونداي سبب شده طيف وسيعي از اين خودرو در تيپ ها و آپشن هاي مختلف وارد شده و مورد استقبال خريداران قرار گيرد. پيش از ورود هيونداي اكسنت الانترا اقتصادي ترين سدان هيونداي در ايران بود و با ورود اكسنت به ايران همچنان اين سدان آسايي محبوب باقي ماند. نكته مثبت قيمت هيوندا الانترا 2016 بوده كه در قبال آپشن هاي خودرو و مشخصات فني بسيار مناسب است و ارزش خريد بالايي دارد.

النترا 2016 نخستين بار در نمايشگاه خودرو فرانسه به نمايش درآمد و در طراحي بيروني آن خط مشي ساير محصولات هيونداي مشاهده مي شد. وجود خطوط سيال و روان از النترا يك سدان جمع و جور زيبا ساخته كه عليرغم گذشت 5 سال از طراحي همچنان جذاب است. نكته اي كه همگان آن را تصديق مي كنند اين است كه قيمت هيوندا الانترا 2016  و فروش النترا با توجه به طراحي و امكانات كمتر از ارزش واقعي به نظر مي رسد.

در نماي جلو چراغ هاي زيبا و بزرگ النترا خودنمايي مي كنند جلوپنجره بسيار كوچك بوده و لوگوي هيونداي بر روي آن قرار دارد. در قسمت پايين سپر چند نوار كرومي افقي قرار داشته كه براي تهويه رادياتور فضاي مناسبي را ايجاد كرده و علاوه بر اين حس اسپرت بودن را القا مي كند. مه شكن هاي خودرو در دو طرف سپر قرار داشته و هارموني مناسبي با طراحي ساير قسمت هاي خودرو دارد.

در نماي جانبي رينگ هاي خودرو خودنمايي كرده كه با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 نمونه هاي 16 و 17 اينچي آن موجود است كه هردو نمونه زيبا بوده اما مدل 17 اينچي چهره مردانه تري را القا مي كند.

سپر خودرو ساده بوده و مه شكن ها تا حدودي از اين سادگي كاسته است در نماي پاييني سپر طرح ديفيوزر پياده شده اما عدم وجود اگزوز تك و يا دوگانه با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 قابل قبول نيست.

طراحي داخلي

با ورود به كابين النترا 2016 طراحي زيبا و چشم نواز آن خودنمايي ميكند كيفيت مواد به كار رفته با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 مناسب ارزيابي مي شود. در قسمت مياني مانيتور خودرو خودنمايي مي كند كه با توجه به سطح آپشن النترا  اندازه آن 7 اينچ متغير است در قسمت فوقاني آن ساعت خودرو قرار داشته و در قسمت پاييني كنترل سيستم تهويه مطبوع قرار دارد. طراحي منحني و قوس دار در فرمان خودرو نيز به چشم مي خورد و كليد هاي كنترل سيستم صوتي و كروز كنترل ( در صورت مجهز بودن) روي آن قرار دارد. نكته منفي خودرو پايين بودن دريچه هاي وسطي تهويه مطبوع بوده كه مي توانست بالاتر باشد. در قسمت مياني سردنده زيباي خودرو قرار داشته كه در پشت سر آن جا ليواني و ترمز دستي قرار دارد و اي كاش هيونداي ترمز دستي برقي را جايگزين آن مي كرد كه البته با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016  و فروش النترا توقع بالايي است.

 

نشانگر و آمپرهاي خودرو طراحي زيبايي داشته و دور شمارموتور و كيلومتر شمار روي آن قرار دارد. كامپيوتر سفري در مركز نشانگرها قرار دارد و اطلاعات مختلفي را به راننده منتقل مي كند كه در قياس با رقباي هم قيمت هيوندا الانترا 2016 مورد جديدي نيست.

 

طراحي داخلي خودرو به نسبت قيمت هيوندا الانترا 2016 زيبا است.

 

در قسمت مياني كنسول زيردستي قرار دارد كه در مسيرهاي طولاني از خستگي راننده جلوگيري كرده و مي توان وسايل مختلفي را در آن قرار داد.

صندلي هاي خودرو بسته به سطح خودرو چرمي و يا پارچه اي هستند كه بدن را به خوبي در برگرفته و در پيچ هاي تند حمايت خوبي از خود نشان مي دهند.

صندلي هاي عقب نيز راحت بوده و سرنشينان با قد متوسط مشكلي از بابت فضاي سر و فضاي پا نخواهند داشت. صندوق عقب خودرو جادار بوده و مناسب سفرهاي خانوادگي است در قسمت وسط در صورت عدم نشستن سرنشين سوم مي توانيد از زيردستي تعبيه شده استفاده كنيد كه داراي جا ليواني بوده ضمن اينكه با آزاد كردن ضامن صندلي هاي عقب امكان خواباندن آنها وجود داشته و به اين ترتيب امكان حمل بارهاي حجيم وجود خواهد داشت كه البته اين آپشن در ساير خودروهاي هم قيمت  فروش النترا 2016 وجود دارد.

 

همچنان رنگ غالب در خودروهاي هيونداي آبي است.

 

آپشن هاي دريافتي در قياس با قيمت هيوندا الانترا 2016

همان طور كه پيش تر گفته شد الانترا 2016 با طيف وسيعي از تيپ ها وارد شده كه از اين حيث تنوع زيادي در بحث آپشن و امكانات دارد كه ما به بيان آپشن هاي نسخه فول و بالاترين قيمت فروش النترا هيوندا الانترا 2016 خواهيم پرداخت.

الانترا داراي سيستم هاي رفاهي چون سيستم ورود بدون كليد، استارت دكمه اي، سيستم تهويه مطبوع دوگانه به همراه دريچه براي سرنشينان عقب، كول باكس، صندلي راننده برقي با تنظيم 6 حالته و تنظيم گودي كمر، گرمكن 5 صندلي و سردكن صندلي هاي جلو، آيينه الكتروكروميك، آيينه جانبي جمع شونده به همراه گرمكن، سيستم صوتي با قابليت پخش CD و MP3 به همراه 6 بلندگو به همراه ورودي iPod و USB  و كابل AUX ، سانروف برقي، كروز كنترل و چراغ خوش آمدگويي است. در صورتي كه نسخه فول خودرو را خريداري كنيد كليه آپشن هاي ياد شده در آن موجود بوده كه البته باعث مي شود قيمت فروش النترا هيوندا الانترا 2016 بالاتر رود. 

 

با خوابيدن صندلي هاي عقب فضاي بيشتري براي قرار گيري اجسام در اختيار خواهيد داشت.

 

در بخش تجهيزات ايمني نيز تجهيزات ارائه شده با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 مناسب ارزيابي مي شود.

خودرو در مجموع داراي 7 ايربگ بوده كه به همراه كمربندهاي ايمني پيش كشنده و محدود كننده از سرنشينان حفاظت مي كنند.

از سيستم هاي كمكي راننده مي توان به كنترل ايستايي در سربالايي، كنترل كشش، كنترل پايداري، سنسور جلو و عقب، سنسور فشار باد تاير، سنسور باران، ترمز كمكي و سيستم توزيع نيروي ترمز اشاره كرد كه با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 در سايت هاي خريد و فروش خودرو تقريبا در محصولات ساير كمپاني ها مشاهده نمي شود.

فرمان خودرو در مدل فول آپشن سه حالته بوده كه همزمان با تغيير حالت هاي رانندگي با آن انطباق پيدا مي كند. ضمن اينكه شما قادر به تنظيم آن در 4 موقعيت مختلف خواهيد بود. در نسخه فول آپشن گرم كن فرمان نيز موجود است.

مقايسه ساير خودروهاي هم قيمت فروش النترا هيوندا الانترا 2016 نشان مي دهد اين خودرو از لحاظ آپشن برنده بازي است.

 

 

در نسخه هاي فول آپشن امكانات مختلفي در اختيار خواهيد داشت كه به نسبت قيمت هيوندار الانترا 2016 بي نظير است.

 

آيا مشخصات فني قيمت هيوندا الانترا 2016 را توجيه مي كند؟

الانترا داراي يك موتور 4 سيلندرMPi  بوده كه قادر به توليد 153 اسب بخار قدرت و 195 نيوتن متر گشتاور در 4700 دور بر دقيقه است كه تمامي قدرت توليدي به چرخ هاي جلو منتقل مي شود. الانترا در مدت زمان تقريبي 10 ثانيه سرعت 100 كيلومتر را رد كرده حداكثر سرعت آن 200 كيلومتر بر ساعت است. ممكن است اعداد اعلامي در قياس با ساير رقباي هم قيمت فروش هيوندا الانترا 2016 شما را نا اميد كند اما به ياد داشته باشيد اين موتور به راحتي از پس وزن 1250 كيلوگرمي خودرو برمي آيد.

انتقال قدرت توسط يك گيبركس 5 دنده اتوماتيك صورت گرفته كه امكان تعويض دنده به صورت دستي نيز فراهم است. عدم وجود شيفترهاي تعويض دنده روي فرمان در قياس با رقباي هم قيمت هيوندا الانترا 2016 مثل ميتسوبيشي لنسر مشهود است.

كيفيت سواري

الانترا داراي سواري نرمي بوده اما در صورتي كه از رينگ هاي 17 اينچي استفاده كنيد تا حدودي ضربات وارده با اتاق منتقل خواهد شد. ديد به اطراف به لطف طراحي مناسب مطلوب بوده. موتور و گيربكس به خوبي با يكديگر مچ هستند و دنده ها به نرمي تعويض مي شوند. در نسخه فول كه داراي فرمان 3 حالته است در حالت اسپرت فرمان سفت شده و در حالت كامفورت بسيار نرم تر خواهد شد كه مناسب استفاده شهري بوده و در خودروهاي هم قيمت فروش هيوندا الانترا 2016 موجود نيست. الانترا سواري مناسبي دارد اما در بحث لذت رانندگي در صورتي كه تجربه رانندگي با رقباي قيمت هيوندا الانترا 2016 داشته باشيد آنها يك سر و گردن بالاتر خواهند بود.

الانترا در دورهاي پايين موتور خودرويي نجيب و بي سروصدا است اما به محض بالا رفتن دور موتور صداي آن به داخل خودرو نفوذ كرده كه با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 قابل قبول نيست.

 به علت واردات گسترده تريم هاي داخلي متنوعي از الانترا موجود است.

هزينه هاي نگهداري در قياس با قيمت هيوندا الانترا 2016

الانترا با توجه به دارا بودن موتور تنفس طبيعي و گيربكس غير CVT در صورت نگهداري درست و انجام به موقع سرويس هاي دوره اي شما را اذيت نخواهد كرد و هزينه زيادي دربر نخواهد داشت. انجام سرويس هاي دوره اي و تعويض قطعات مصرفي متناسب با به قيمت هيوندا الانترا 2016 بوده و قطعات خودرو از دوام مناسبي برخوردار هستند.

عمده مشكلات خودرو كه ممكن است در دراز مدت با آن روبرو شويد اشكال برخي قطعات الكترونيكي بوده كه آن هم با هزينه جزئي برطرف خواهد شد.

نكته مهم ديگر اين است كه با توجه به واردات گسترده الانترا قطعات يدكي آن به وفور يافت شده و مشكلي از اين بابت نخواهيد داشت.

رقبا

با توجه به قيمت هيوندا الانترا 2016 رقباي اصلي آن تويوتا كرولا، ميتسوبيشي لنسر، كيا سراتو و مزدا 3 هستند. در بحث امكانات و آپشن بدون ترديد نسخه فول الانترا برنده نبرد خواهد بود هرچند كه نسخه فول سراتو نيز رقيبي جدي براي آن خواهد بود. در بحث مشخصات فني رقباي ژاپني برتر از هيوندايي ظاهر شده و كيفيت سواري بهتري نيز دارند. ضمن اينكه دوام و استهلاك پايين خودروهاي ژاپني بركسي پوشيده نيست. اما با اين حال با توجه به طراحي به روزتر و امكانات بيشتر انتخاب الانترا منطقي تر بوده و فروش بيشتر آن نيز مويد اين موضوع است.

بازار دست دوم

خودروهاي هيونداي از ابتداي ورود به بازار ايران با استقبال فراواني روبرو شدند و همه محصولات اين شركت بازار دست دوم بسيار خوبي را دارند. در بازه قيمت هيوندا الانترا 2016 عليرغم وجود رقباي زياد اما اين خودرو همچنان گزينه اول اكثر افراد براي خريد بوده به صورت دست دوم بوده و از اين لحاظ مشكلي نخواهيد داشت و در صورتي كه پس از مدتي بخواهيد خودروي خود را با مدل جديدتر تعويض كنيد مشتري هاي زيادي براي خودروي شما پيدا خواهند شد.

 

عدم وجود سراگزوز در هيونداي به نسبت رقباي هم قيمت ضعف محسوب مي شود.

 

جمع بندي

الانترا از ابتداي ورود به بازار ايران با اتخاذ سياست گذاري درست در بحث تنوع آپشن به فروش خوبي دست پيدا كرد ضمن اينكه قيمت هيوندا الانترا 2016 يكي از كليدي ترين نقاط قوت اين كره اي خوش خط و خال بوده و با اينكه روزگاري خودروهاي ژاپني به دليل هزينه هاي نگهداري كم بي رقيب بودند اما امروزه در بازار خودروي ايران خودروهاي كره اي با توجه به مولفه هاي خريد و فروش خودرو حرف اول را زده و به طور مثال با اينكه قيمت هيوندا الانترا 2016 از برخي خودروهاي ژاپني بالاتر است اما همچنان گزينه اول خريد خريداران است.

در صورتي كه قصد خريد هيونداي الانترا 2016 را داريد در تصميم خود شك نكرده و براي خريد آن اقدام كنيد اما فراموش نكنيد تنها به قيمت هيوندا الانترا 2016 توجه نكرده و آيتم هاي مختلف خودرو مثل بدنه، موتور، آپشن ها و ديگر موارد را به درستي بررسي كنيد. چرا كه عليرغم پايين بودن هزينه نگهداري در صورتي كه الانترا مورد نظر مورد رسيدگي قرار نگرفته باشد هزينه هاي سنگيني را به شما تحميل خواهد كرد بنابراين به پايين بودن قيمت هيوندا الانترا 2016 شك كنيد. ضمن اينكه الانترا خودروي بي دردسر و كم خرجي بوده و مالكان آن در صورتي كه خودروي سالمي در اختيار داشته باشند چندان مايل به فروش آن نيستند بنابراين در هنگام بررسي قيمت هيوندا الانترا 2016 دليل فروش را از مالك جويا شويد.

براي خريد و فروش خودرو با خانه اتومبيل فربد همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.