مؤلفه هاي مهم و تاثير گذار در خريد و فروش خودرو

بروز ترين اخبار از تكنولوژي تا پزشكي

مؤلفه هاي مهم و تاثير گذار در خريد و فروش خودرو

۱۵ بازديد

 

امروزه تحت تاثير رشد فزاينده و گسترده تكنولوژي، راهكارهاي خريد و فروش خودرو از روش هاي سنتي و قديمي، به سمت و سوي راهكارهاي فروش اينترنتي و آنلاين سوق پيدا كرده است. به طور معمول، بسياري از افراد براي خريد و فروش خودرو به بازارهاي هفتگي خريد فروش خودرو يا نمايشگاه ها مراجعه مي كنند. بدون ترديد، برخورداري از يك خودروي مناسب و ايمن، براي برآورده ساختن نيازهاي ايجاد شده، از درجه اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد. بسياري از افراد براي برطرف ساختن نيازهاي خود به خريد و فروش خودرو صفر كيلومتر روي مي آورند. در سوي مقابل، عده بسياري از اقشار جامعه نيز به علت عدم تامين منابع و تمكن مالي بجاي خريدن خودروي صفر، خريد خودروهاي دست دوم و كاركرده را در دستور كار قرار مي دهند. اگرچه خريد و فروش خودرو هاي كاركرده با مزيت هايي همراه مي باشد، اما احتمال وجود مشكلات و معضلات آن را نيز نمي توان ناديده گرفت. بر اساس، آمارهاي اعلام شده، بالغ بر 81 درصد خودروهاي دست دوم يا كاركرده كه براي فروش در نظر گرفته شده و از جانب فروشنده سالم و بدون عيب و نقص اعلام مي شوند، در واقعيت افزون بر 60 درصد اين خودروها از مشكلات بدنه، ظاهري و فني برخوردار مي باشند. اين امر به خوبي نشان مي دهد كه خريد و فروش خودرو، بدون در نظر گرفتن نكات و موارد حائز اهميت در اين زمينه، تا چه حد مي تواند با مشكلات و معضلات قابل توجهي همراه باشد. ناگفته نماند كه در حال حاضر چندين سايت خريد و فروش خودرو وجود دارند كه افراد مي توانند با مراجعه به اين سايت ها، علاوه بر كسب آگاهي لازم، اقدامات مقتضي را در زمينه خريد و فروش خودرو به كار ببندند.

اهميت و ضرورت خريد و فروش خودرو

 

به طور كلي، امروزه روش ها و شيوه هاي متنوعي براي خريد و فروش خودرو وجود دارد. از سوي ديگر، تحت تاثير نوسانات و مشكلات موجود در بطن اقتصاد، قيمت نهايي خودروها با افزايش چشمگيري همراه شده است. در چنين شرايطي بسياري افراد براي خريد خودروي مورد نظر خود، به سمت روش هاي فروش اقساطي رهنمون مي شوند. راهكارهاي فروش اقساطي خودرو، به ويژه در بحبوحه اقتصادي حال حاضر، از نقطه نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه و مثمر ثمر قلمداد مي گردد. بدون شك، قيمت ماشين در خريد فروش خودرو بسيار تاثير گذار و مؤثر مي باشد. به همين دليل بسياري از افراد براي آگاهي از قيمت هاي روز و لحظه اي خودروها، بارها به سايت هاي خريد و فروش خودرو مراجعه نموده تا از نرخ صحيح اين محصولات آگاهي كسب نمايند. براي بسياري افراد خريد فروش خودرو كاري دشوار و در عين حال ترسناك تلقي مي گردد. يكي از مشكلاتي كه بسياري از كاربران و خريداران خودرو با آن دست و پنجه نرم مي كنند، يافتن سايت هاي فعال و معتبر در زمينه خريد و فروش خودرو مي باشد. با گسترش و رونق فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي، هر روزه حجم وسيعي از آگهي هاي متنوع و گوناگون در رابطه با موضوع خودرو را نظاره گير هستيم. بدون اغراق، داشتن يك خودروي باكيفيت و در عين حال ايمن، دغدغه بسياري از خريداران و مصرف كنندگان مي باشد. امروزه داشتن يك خودروي مناسب، نقش بارز و برجسته اي در همه ابعاد زندگي انسان ايفا مي كند. چراكه براي انجام بسياري از امور روزانه و تردد در سطح شهر يا سر وقت رسيدن به محل كار، وجود اين وسيله كاربردي بسيار تاثير گذار و مؤثر مي باشد. در چنين شرايطي و به منظور برطرف ساختن اين نيازها، افراد خريد و فروش خودرو را مد نظر خود قرار مي دهند. 

 

    خريد و فروش خودرو                                                             

نيم نگاهي به خريد و فروش خودرو دست دوم 

 

بسياري افراد به دلايلي همچون برخورداري از يك خودروي خارجي، عدم بهره مندي از بودجه مالي كافي، افت بالاي قيمت خودرو صفر كيلومتر و نو و داشتن تنوع بيشتر در انتخاب خودرو، به سمت خريد و فروش خودرو دست دوم متمايل مي شوند. ناگفته نماند كه بازار خريد فروش خودرو دست دوم، همواره با استقبال قابل توجهي از جانب خريداران و مصرف كنندگان آن همراه مي باشد. اين امر در زمينه خودروهاي خارجي بيش از پيش نمود بارز و برجسته يافته است. چراكه خريد و فروش ماشين خارجي صفر به علت قيمت هاي گزاف و گران آنها از عهده بسياري از اقشار جامعه خارج مي باشد. ذكر اين نكته ضروري به نظر مي رسد كه در زمينه خريد و فروش خودرو، اغلب قريب به اتفاق خريداران بيشتر از سلامت و وضعيت فني خودرو، بر روي ظاهر و شكل و شمايل آن متمركز مي شوند. در نتيجه اين امر، عده بسياري از افراد براي افزايش جذابيت و ظاهر ماشين خود هزينه هاي گزاف و بعضاً سرسام آوري مانند روكش صندلي گران قيمت، رينگ اسپرت، ضبط، باند و پخش پر زرق و برق را متحمل مي شوند. اين دسته از افراد اصولاً ميان خوبي با چكاپ هاي دوره اي خودرو نداشته و تا خودرو مورد استفاده دچار خرابي نگردد، هرگز زحمت عبور از كنار تعميرگاه خودرو را به خود نمي دهند. همين امر چالش ها و معضلات مهم و تاثير گذاري را در خريد و فروش خودرو دست دوم با خود به همراه دارد. از طرف ديگر، معيار بسياري از افراد براي خريد و فروش ماشين نظر ديگران و رسانه ها مي باشد. در اين زمينه بايد خاطر نشان كرد كه در زمينه خريد و فروش خودرو دست دوم، صرفاً نمي توان بنا بر گفته ها و شنيده هاي ديگران اقدام به انجام معامله نمود. 

 

                                                                خريد و فروش خودرو

پارامترهاي حائز اهميت در خريد و فروش خودرو دست دوم

 

اولين نكته اي كه در زمينه خريد و فروش خودرو دست دوم بايد مدنظر قرار گيرد، بودجه اختصاص يافته براي اين مهم مي باشد. در نظر گرفتن بودجه مشخص متناسب با نوع خودروي مدنظر خود، كمك شاياني به تجربه يك خريد مؤثر و تاثير گذار مي نمايد. ناگفته نماند كه افراد نبايد تمام و كمال پولي را كه براي خريد خودرو كنار گذاشته اند، به طور كامل براي خريد خودرو هزينه نمايند. چراكه پس از خريد خودرو هزينه هاي جانبي مانند هزينه انتقال سند، هزينه تعويض پلاك و سرويس هاي احتمالي خودرو موجوديت پيدا مي كند. انتخاب نوع خودرو متناسب با نياز خود، از ديگر نكات حائز اهميت در زمينه خريد و فروش ماشين محسوب مي شود. بر اين اساس، نوع اتومبيل مورد نظر خود را اعم از شاسي بلند، صندوق دار و هاچ بك انتخاب نموده تا مبادا پس از خريد و گذشتن مدتي نادم و پشيمان گرديد. بدون ترديد، يكي از پارامترهاي بسيار تعيين كننده و مهم در موضوع خريد و فروش خودرو، ميزان عمر و كاركرد آن مي باشد. بسيار مشاهده شده است كه افراد بدون در نظر گرفتن عمر و ميزان كاركرد خودرو، متناسب با بودجه در اختيار خود، نسبت به خريد لوكس ترين خودروي ممكن اقدام مي نمايند. در نتيجه اين امر، افراد همواره در مسير تعميرگاه خودرو در تردد و رفت و آمد مي باشند. براي جلوگيري از اين مشكلات، همواره خريد و فروش خودرو هاي دست دوم داراي عمر كم را در دستور كار قرار دهيد. بررسي وضعيت سلامت فني و ظاهري خودروي انتخابي، از ديگر مؤلفه هاي تاثير گذار و مؤثر در زمينه خريد و فروش خودرو به حساب مي آيد. بر اين اساس، هيچگاه نبايد به خريد خودرويي كه در سيستم فني و بدنه خود از ايرادات اساسي برخوردار مي باشد، به اميد تعمير آن اقدام كرد.

براي خريد خودرو كليك كنيد

                                               خريد و فروش خودرو

ساير نكات تاثير گذار و مؤثر در خريد و فروش خودرو

 

احساس راحتي داشتن به ويژه در هنگام رانندگي، از جمله نكات تاثير گذار در زمينه خريد و فروش خودرو به شمار مي آيد. براي اطمينان حاصل كردن از ميزان راحتي خودروي انتخابي، رانندگي كردن به مدت حتي 5 دقيقه كفايت مي كند. به همين جهت، مناسب است كه قبل از اقدام به خريد و فروش ماشين، چند دقيقه رانندگي با آن را انجام دهيد تا از ميزان راحتي و آسايش آن مطمئن شويد. از پارامترهاي بسيار تاثير گذار در اين زمينه كارشناسي خودرو به وسيله يك كارشناس معتبر و متخصص مي باشد. در بسياري مواقع ايرادات بدنه اي و فني خودروهاي داراي ظاهر مناسب، در پشت ظاهر آن مخفي مي ماند. در چنين شرايطي مراجعه به يك كارشناس خودرو و تشخيص ايرادات آن به وسيله تجهيزات و لوازم تست خودرو، از ضرر و زيان مالي مصرف كننده و خريدار جلوگيري به عمل مي آورد. در پرتو استفاده از يك كارشناس به خوبي مي توان از ضربه وارد شدن به شاسي، سلامت فني موتور و گيربكس، كيلومتر و كاركرد واقعي خودرو اطمينان حاصل نمود. يكي ديگر از نكاتي كه معمولاً كمتر در مقوله خريد و فروش خودرو مورد توجه واقع مي شود، خوش معامله بودن خودروي انتخابي مي باشد. به طور كلي، خودرو در كشور ما در زمره كالاهاي سرمايه اي قرار دارد. بر اين اساس ممكن است پس از گذشت مدت زماني و به دلايل مختلف مصرف كننده تصميم به فروش آن بگيرد. بنابراين مناسب است كه در خريد فروش خودرو، دست بر روي ماشين هايي گذاشته شود كه در هنگام فروش، فروشنده را دچار سختي و زحمت نمي كند. بدون اغراق، خريد و فروش خودرو هايي كه خوش معامله محسوب نمي شوند، علاوه بر سخت پيدا شدن مشتري، بايد تخفيف قابل توجهي هم براي فروش آن لحاظ شود.

 

                                                              خريد و فروش خودرو

بررسي نقش و اهميت سايت خريد و فروش خودرو

 

همانگونه كه ابراز شد، امروزه روش هاي متنوعي براي خريد و فروش خودرو موجوديت يافته است. رشد روز افزون تكنولوژي و رونق قابل توجه بستر اينترنت و فضاي مجازي، بسياري از ابعاد زندگي انسان را در برگرفته است. وجود سايت هاي مختلف و فروشگاه هاي آنلاين از جمله سايت خريد و فروش خودرو، در پرتو وجود بستر اينترنت رسميت خود را اعلام نموده است. به طور كلي، شبكه جهاني اينترنت، راه و روش خريد و فروش خودرو، كالاها و محصولات را تغيير و تحول اساسي بخشيده است. در حال حاضر ردپاي اينترنت را در همه ابعاد زندگي و كسب و كار به خوبي مي توان احساس نمود. با استفاده از شبكه اينترنت بسياري از خريد و فروش هاي متداول و رايج، معنا و مفهوم تازه اي را به خود گرفته است. وجود سايت هاي مختلف، از جمله سايت خريد و فروش خودرو، به خوبي مؤيد اين موضوع مي باشد. ناگفته نماند كه امروزه شاهد شكل گيري سايت هاي گسترده اي در كشور با هدف معاملات و خريد و فروش خودرو هستيم. خريد و فروش ماشين به وسيله اينترنت، از مزيت هايي نظير صرف جويي در وقت و هزينه و در عين حال راحت بودن برخوردار مي باشد. از طرف ديگر، با استفاده از اين شبكه جهاني، قابليت ارتباط و تعامل حجم وسيعي از خريداران و فروشنده ها در كمترين زمان امكان پذير مي شود. در پي استقبال قابل توجه از خريد و فروش خودرو به شيوه اينترنتي، روزانه بر تعداد سايت هاي مختلف از جمله سايت خريد و فروش خودرو اضافه مي گردد. بر همين اساس، پيدا كردن سايت هاي معتبر و فعال در زمينه هاي فروش آنلاين كليه محصولات با يك جستجوي چند ثانيه اي يا فشردن يك كليد به نحو مطلوب انجام مي شود. بنابراين، يافتن يك سايت خريد و فروش اينترنتي كار سهل و آساني قلمداد مي گردد.

 

خريد و فروش خودرو

راهنماي خريد و فروش خودرو

 

براي برخورداري از يك خودروي كارآمد و با كيفيت، مدنظر قرار دادن نكات و مواردي در زمينه خريد و فروش خودرو، به ويژه خريد و فروش ماشين كاركرده بسيار تاثير گذار و مؤثر مي باشد. بر اين اساس، گذشتن از مراحلي در موضوع خريد فروش خودرو مفيد فايده و مثمر ثمر تلقي مي گردد. اولين مرحله انجام اين كار بازديد و كارشناس فني مي باشد. بازديد خودرو به وسيله كارشناس متخصص، بسياري از مشكلات و معضلات احتمالي را برطرف مي سازد. همچنين خريدار از وضعيت سلامت فني و ظاهري خودرو نيز اطمينان لازم را به دست مي آورد. مرحله بعدي، به دست آوردن قيمت به روز و درست خودرو مي باشد. چه بسا ديده شده است كه افراد در اثر عدم اطلاع از قيمت صحيح خودرو، متحمل ضررهاي مالي زيادي شده اند. در اين شرايط مراجعه به سايت خريد و فروش خودرو معتبر و شناخته شده، بيش از پيش لازم و ضروري مي شود. بسياري از سايت هاي خريد و فروش ماشين هم در زمينه خريد و هم در موضوع فروش خودرو، خدماتي را به كاربران خود ارائه مي دهند. امروزه بازار خريد فروش خودرو بسيار داغ و خبرساز مي باشد. بر اين اساس، افراد مي تواند با مراجعه به سايت هاي ثبت شده به منظور خريد و فروش خودرو، آگهي مورد نظر خود را تهيه نموده و با انتشار آن در فضاي اينترنت، با خريداران يا فروشندگان مدنظر ارتباط برقرار نمايند. 

براي آگاهي از قيمت و خريد و فروش خودرو خود با خانه اتومبيل فربد همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.