واكاوي قيمت مزدا 3 تيپ 4

بروز ترين اخبار از تكنولوژي تا پزشكي

واكاوي قيمت مزدا 3 تيپ 4

۲۴ بازديد

در اين مقاله قصد داريم، قيمت مزدا 3 تيپ 4 را از ابعاد گوناگون مورد بررسي و تحليل قرار دهيم. به طور كلي، مزدا 3 تيپ 4 در زمره خودروهاي پر فروش و در عين حال شناخته شده تلقي مي شود. از ساليان بسيار دور، اين خودروي باكيفيت حضور خود را در بازار خودروي كشور ما ابراز نموده است. در دهه هاي گذشته مزدا 323 از جمله خودروهاي بسيار پرطرفدار و محبوب كمپاني مزدا به شمار مي آمد. در حال حاضر نيز اين خودرو در بازار دست دوم از استقبال قابل توجهي برخوردار مي باشد. استهلاك پايين، راحتي و شتاب بالا، به انضمام قيمت مزدا 3 تيپ 4 از مؤلفه هاي مهم براي محبوبيت اين خودرو محسوب مي شود. بدون ترديد، مزدا 3 تيپ 4 متاثر از تغيير و تحولات صورت گرفته در طراحي ظاهري خود، به يك خودروي اسپرت گونه و خانوادگي باكيفيت مبدل شده است. برخورداري از فضاي جادار و مناسب براي سرنشينان، طراحي داخلي مطلوب، ظاهري عامه پسند، شتاب و توان قابل توجه، در كنار قيمت مزدا 3 تيپ 4 اين خودرو را در زمره رقباي بزرگ و مطرح كلاس خود تبديل ساخته است. بسياري از خريداران و مشتريان از توليدات كمپاني هاي ژاپني با علت استهلاك بسيار پايين ياد مي كنند. همين عامل سبب محبوبيت خودروهايي نظير تويوتا، ميتسوبيشي به همراه خريد مزدا3 شده است.

فارغ از قيمت مزدا 3 تيپ 4 كيفيت رانندگي و سواري با اين خودرو به نوبه خود تجربه اي لذت بخش و جذاب تلقي مي شود. در پرتو برخورداري از قابليت تنظيم سيستم تعليق، مزدا 3 جديد كيفيت رانندگي نرم و راحتي را به راننده عرضه مي دارد. فرمان نرم و انعطاف پذير و در عين حال تيز اين سدان كامپكت، فرامين صادره شده از سوي راننده را به بهترين نحو به مرحله اجرا مي گذارد. لازم به ذكر است كه طراحي مزدا 3 تيپ 4 به گونه اي انجام شده است كه امكان كنترل خودرو به ويژه در هنگام دور زدن براي راننده ميسر مي شود. از ديگر نقاط برجسته كيفيت رانندگي و قيمت مزدا 3 تيپ 4 مي توان به لاستيك هاي چسبنده اين خودرو اشاره نمود. در پرتو استفاده از اين لاستيك ها و ايجاد اصطكاك لازم، از ليز خوردن خودرو در جاده هاي مختلف جلوگيري به عمل مي آيد. همچنين به علت قرار گرفتن وزن بيشتر مزدا 3 بر روي اكسل جلو، از انحراف خودرو به خوبي پيشگيري مي شود. به لطف عايق بندي مناسب و مطلوب، صداي هاي آزار دهنده و باد در كابين خودرو به حداقل رسيده است. هندلينگ مطلوب و كيفيت سواري و قيمت مزدا 3 تيپ 4 بسياري از خريداران و مشتريان را متعجب مي سازد. اگرچه در جاده هاي داراي مانع و چاله كيفيت سواري مزدا 3 كمي سفت به نظر مي رسد، اما در مجموع اين سدان باكيفيت ژاپني سواري و كيفيت رانندگي مطلوبي را در اختيار راننده قرار مي دهد. شايان ذكر است كه هيوندا النترا از لحاظ هندلينگ و سواري در مقايسه با مزدا تري از كيفيت سواري و رانندگي بهتر و مطلوب تري برخوردار مي باشد. با اين حال نمي توان منكر سواري نرم، راحت و قيمت مزدا 3 تيپ 4 شد. 

 

قيمت مزدا 3 تيپ 4

نقد و كارشناسي موتور و قيمت مزدا 3 تيپ 4

يكي از نقاط عطف و برجسته در قيمت مزدا 3 تيپ 4 به پيشرانه و موتور در نظر گرفته شده براي اين خودرو مربوط مي شود. براي اين سدان كامپكت ژاپني يك پيشرانه چهار سيلندر شانزده سوپاپه، با قابليت سوخت رساني انژكتوري پاشش چند نقطه اي در نظر گرفته شده است. اين موتور دو ليتري توانايي توليد حداكثر قدرتي در حدود 147 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه را فراهم مي آورد. اين در حالي است كه حداكثر گشتاور خروجي اين خودرو برابر با 187 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه مي باشد. شايان ذكر است كه قدرت توليد شده به وسيله پيشرانه مزدا 3 جديد از طريق يك گيربكس پنج دنده از نوع اتوماتيك با قابليت تيپ ترونيك، به محورهاي جلوي خودرو انتقال پيدا مي كند. از ديگر ويژگي هاي شاخص فني و خريد خودرو مزدا 3 تيپ 4 مي توان به برخورداري از تعليق جلوي از نوع مك فرسون، و سيستم مولتي لينك يا اتصال چندگانه در تعليق عقب، اشاره نمود. لازم به ذكر است كه در دورهاي بالا، صداي موتور مزدا 3 غالباً زياد بوده كه اين صدا به علت عايق كاري نامناسب آن به اتاق انتقال پيدا مي كند. در مقايسه با خودروهايي نظير مگان و تندر، صداي موتور در مزدا 3 بيشتر مي باشد. از نقاط قوت و قيمت مزدا 3 تيپ 4 بايد گيربكس پنج سرعته از نوع اتوماتيك آن را عنوان نمود. در پرتو وجود اين گيربكس، تعويض دنده ها خيلي نرم و به سرعت صورت مي گيرد. ناگفته نماند كه به علت بهينه كردن مصرف سوخت، گيربكس اين خودرو با تغييراتي همراه شده است. مصرف سوخت و قيمت مزدا 3 تيپ 4 در منظر خريداران از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. بر اين اساس، مصرف سوخت تركيبي مزدا 3 جديد برابر با 6/7 ليتر در هر صد كيلومتر اعلام شده است.

 

قيمت مزدا 3 تيپ 4

تاثير آپشن هاي ايمني در قيمت مزدا 3 تيپ 4

بدون ترديد، در تعيين قيمت مزدا 3 تيپ 4 نقش و اهميت آپشن ها و تجهيزات ايمني اين سدان باكيفيت و خوش چهره را نمي توان ناديده گرفت. لازم به ذكر است كه تست هاي تصادفات ايمني انجام شده مزدا 3 جديد به وسيله مؤسسات استاندارد و ايمني معتبري همچون مؤسسه شناخته شده IIHS انجام شده است. بر اين اساس، در تست هاي صورت گرفته و خصوصاً در قسمت استحكام سقف، تصادف از كنار و جلو، مزدا 3 تيپ 4 موفق به دريافت نمره خوب از اين موسسه گرديد. اگرچه در تست لحاظ شده از سوي مؤسسه NHTSA در بخش ضربات كناري نمره قابل قبولي به دست نياورده و از پنج ستاره ممكن تنها موفق به دريافت سه ستاره شد. با اين تفاسير سيستم تعادل الكترونيك، ترمز ضد قفل و برخورداري از ايربگ هاي متعدد، از مهمترين آپشن هاي ايمني و قيمت ماشين مزدا 3 تيپ 4 به شمار مي آيد. در اين زمينه بايد خاطر نشان نمود كه متناسب با تست هاي صورت گرفته مؤسسه يورو انكپ به منزله يكي از مراكز معتبر و شناخته شده براي ايمني خودروها، مزدا تري در زمره خودروهاي ايمن و مطمئن كلاس خود به شمار مي آيد. دريافت پنج ستاره از اين مؤسسه به خوبي ايمني و قيمت مزدا 3 تيپ 4 را بيش از پيش اهميت و ضرورت مي بخشد. كسب درصد قابل توجه 86، در قسمت محافظت از سرنشينان، 71 درصد در قسمت امكانات ايمني و كسب 84 درصد در محافظت از سرنشين كودك، به خوبي اين امر را به اثبات مي رساند. در مقوله قيمت مزدا 3 تيپ 4 بايد ابراز نمود كه وجود آپشن هايي مانند سيستم كنترل كشش، كيسه هواي تعبيه شده در قسمت هاي مختلف و پشت سري فعال، ايمني مزدا تري جديد را به تكامل رسانده است. فارغ از قيمت مزدا 3 تيپ 4 از لحاظ ايمني وضعيت اين خودرو مثبت و مطلوب ارزيابي مي گردد.

براي خريد و فروش خودرو با خانه اتومبيل فربد همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.