سانتافه 2007، طلوعي دوباره در دنياي مدرن

بروز ترين اخبار از تكنولوژي تا پزشكي

سانتافه 2007، طلوعي دوباره در دنياي مدرن

۱۷ بازديد

سانتافه 2007 از جمله شاسي بلندهاي با كيفيّت موجود در بازار است كه ميتواند خريداران خود را راضي نگه دارد. اگر قصد خريد يك خودروي دست دوّم يا خريد خودرو سانتافه دست دوم  را داريد، بايد به مسائلي همچون سرحال بودن اتومبيل توجّه ويژه-اي داشته باشيد تا ضمن لذّت بردن از يك سواري دلچسب، هزينه هاي كمتري را نيز متحمّل شويد. سانتافه 2007 براي اوّلين بار در نمايشگاه خودروي ديترويت به بازار معرّفي شد و توانست در همان ابتداي ورودش به ايران، توجّه همه را به خود جلب كند. دلايل مختلفي همچون محبوبيّت خودروهاي شاسي بلند، براي محبوبيّت سانتافه 2007 در ايران معرّفي ميشوند.

 

هيونداي يك خودروسازي چند ملّيتي محسوب ميشود كه كه مقرّ اصلي آن در سئول قرار دارد. اين خودرو سازي كه زير مجموعهي يك كمپاني ديگر به نام هيونداي گروپ محسوب ميشود. هيونداي گروپ در رتبهي سوّم خودرو سازي دنيا قرار دارد و محصولاتي همچون سانتافه 2007 و مدلهاي بروزتر آن يعني سانتافه 2010، سانتافه 2011 و سانتافه 2012 را به بازار معرّفي كرده است. كمپاني هيونداي در سال 2008 در رتبهي هشتم بزرگترين خودروسازان جهان قرار گرفت. همچنين اين كمپاني مالك بزرگترين خطّ توليد خودرو در جهان محسوب ميشود كه در شهر اوسان قرار دارد و ساليانه بالغ بر 1.6 ميليون خودرو را روانهي بازارهاي داخلي و خارجي ميكند. در اين مقاله قصد داريم تا يكي از خودروهاي توليدي كمپاني هيونداي را به نام سانتافه 2007، و همچنين مدلهاي جديدتر آن كه شامل: سانتافه 2010، سانتافه 2011 و 2012 هستند را به شما معرّفي كنيم.

 

 

تصويري از سانتافه 2007 از نماي جلو

 

طرّاحي ظاهري سانتافه 2007:      

اوّلين نكتهاي كه در طرّاحي و خريد خودرو سانتافه 2007  به چشم ميخورد، استفادهي كمتر از شكستگيها در طرّاحي آن است، كه همين امر در زمان خود يك تفاوت بزرگ را با ساير رقيبان ايجاد ميكرد. در طرّاحي قسمت جلويي سانتافه 2007 اين نكته به وضوح قابل مشاهده است و ميتوان آن را به عنوان يك نوآوري در طرّاحي خودرو در نظر گرفت. در سانتافه 2007 بر خلاف ساير مدلهاي موجود در بازار، اندازهي سپر نسبت به اندازهي بزرگ آن، كمتر در ديد مشتري است و وقتي كه از نزديك به سانتافه 2007 مينگريم به اين نكته پي خواهيم برد.

ادامه يافتن سپر و در كنار آن، جلو پنجرهي سانتافه 2007  تا قسمت سينهي اتومبيل، باعث شده است كه اندازهي سپر در ديد مشتري نباشد. جلو پنجرهي اين سانتافه 2007  نيز داراي يك سري تفاوت با مدلهاي قبلي است كه يكي از آنها استفاده از طرّاحي مشتري پسندتر در فرم و اندازهي آن ميباشد. همانند ساير مدلهاي سانتافه، در اتومبيل سانتافه 2007، هيونداي سنّت شكني نكرده است و از آرم كمپاني هيونداي در جلوي خودرو استفاده كرده است. در قسمت بيروني سپرها، چراغهاي مه شكن قرار گرفتهاند كه اين قسمت از سانتافه 2007 ، اتومبيل را به خودروهاي شاسي بلند امروزي شبيهتر كرده است. قسمت كناري سانتافه 2007  بسيار ساده طرّاحي شده است و خبري از ركاب در اين مدل نيست.

همچنين در قسمت كناري سانتافه 2007 يك فرو رفتگي زيبا بر روي هر دو درب اتومبيل ديده ميشود كه زيبايي خاصّي را در عين ساده بودن به اين قسمت بخشيده است و خريد خودرو سانتافه را زياد كرده. نكتهي ديگري كه در مورد اين بخش ميتوان به آن اشاره كرد اين است كه اندازه و شكل كلّي پنجرهها همخواني بالايي با اتومبيل دارد و حسّ يك شاسي بلند خانوادگي را در استفاده كنندگان اين خودرو القا ميكند. زماني كه از قسمت كناري به اين خودرو نگاه ميكنيد،  بيشتر متوجّه فرم زيباي سپر اين اتومبيل ميشويد. در رابطه با رينگهاي استفاده شده در سانتافه 2007 لازم به ذكر است كه از رينگهاي نوع 6 پر و ساده در سانتافه 2007 استفاده شده است كه ميتوانست بهتر باشد. ولي در نگاه كلّي اين بخش از اتومبيل نيز در همخواني با ساير بخشهاي خودرو قرار دارد.

در خريد خودرو سانتافه وقتي كه از قسمت عقب اتومبيل به سانتافه 2007 مينگريم بيشتر متوجّه ابهّت اين خودرو ميشويم. طرّاحي برجستهي چراغها حرفي براي گفتن باقي نميگذارند. در رابطه با شكل كلّي قسمت عقب سانتافه 2007 ، هيونداي در اين خودرو  طرّاحي خوبي را از خود نشان داده است و ميتوان سيماي يك شاسي بلند مدرن را در قسمت عقب اتومبيل مشاهده كرد. وجود يك ركاب كوچك و همچنين قرار گرفتن يك ديفيوز در زير سپر نيز يكي ديگر از ويژگيهاي اين اتومبيل است. اين ديفيوز، فضاي كافي را براي قرار گرفتن دو اگزوز در آن را فراهم كرده است كه حسّ اسپرت بودن بيشتري را به سانتافه 2007 بخشيده است. لازم به ذكر است كه همچون قسمت جلوي اتومبيل، بر روي سپر عقب اين اتومبيل يك جفت چراغ مه شكن نصب شده است كه در تركيب با ساير اجزاي صندوق عقب، توانسته است كه خود را از چشم منتقدين دور نگه دارد و از عوامل مهم در خريد و فروش خودرو است.

در كلّ، اجزاي تشكيل دهندهي قسمت عقب اتومبيل همخواني خوبي با يكديگر دارند و اين قسمت از سانتافه 2007  نسبت به طرّاحي قسمت جلوي اتومبيل، از طرّاحي برجستهتري بهره ميبرد. از نظر طرّاحي كلّي، اين اتومبيل از طرّاحي مناسبي بهره ميبرد كه به آن اجازه داده است كه طرفداران بسياري را از قشرهاي مختلف جامعه به خود جذب كند.  

براي خريد خودرو با خانه اتومبيل فربد همراه باشيد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.