مقايسه‌ي ويژگي‌ها و مشخّصات فنّي كيا سراتو 2016 با هيونداي النترا

۱۶ بازديد

كيا سراتو 2016 از جمله خودروهاي باكيفيّت كمپاني كيا محسوب مي‌شود كه توانسته است تا فروش بسيار بالايي را در بازارهاي جهاني تجربه نمايد. اين خودرو جزو اتومبيل‌هاي اصلي و پرچم‌دار كمپاني كيا محسوب مي‌شود و به همين دليل است كه در نسل‌هاي مختلف همواره با بهترين كيفيّت به بازار عرضه شده است. از طرفي، هيونداي النترا جزء جديدترين محصولات كمپاني هيونداي محسوب مي‌شود و اين كمپاني قصد دارد تا با ارائه‌ي اين خودروي با كيفيّت قواعد بازار خودروهاي سدان را به نفع خود تغيير دهد. اين خودرو نيز همچون كيا سراتو 2016 با امكانات و ويژگي‌هاي خارق‌العادّ‌ه‌اي به بازار عرضه شده است تا نفس رقيبان خود را در سينه حبس كند. كيا سراتو 2016 و هيونداي النترا هر دو جزو اتومبيل‌هاي سدان محسوب مي‌شود و به همين دليل در اين مقاله قصد داريم تا اين دو خودروي باكيفيّت را با يكديگر مقايسه نماييم.

كيا سراتو 2016 و هيوندا النترا هر دو جزء اتومبيل‌هاي سدان محسوب مي‌شوند و به همين دليل از نظر ابعاد و ويژگي‌هاي ظاهري شباهت‌هايي را با يكديگر دارند. چراغ‌هاي جلويي هر دو اتومبيل به زيبايي طرّاحي شده است ولي بايد به اين نكته اعتراف كنيم كه طرّاحان كيا سراتو 2016 در طرّاحي اين چراغ‌ها دقّت كافي را به خرج نداده‌اند و دوباره از طرح مدل‌هاي قبلي اين خودرو براي چندمين بار براي ساخت چراخ‌هاي جلويي ماشين سراتو استفاده نموده‌اند و اين مسئله شرايط فروش كيا سراتو را تا حدودي پيچيده كرده است. از طرفي، چراغ‌هاي جلويي هيونداي النترا از زيبايي چشم‌نوازي برخوردار هستند و اين مسئله محبوبيّت اين خودرو را به شدّت تحت تأثير قرار داده است. كيا سراتو 2016 از يك جلو پنجره‌ي جديد‌تر نسبت به نسل‌هاي قبلي اين خودرو بهره مي‌برد و بايد اعتراف كنيم كه اين جلو پنجره تناسب بيشتري با اين مدل از ماشين سراتو دارد. طرّاحان هيونداي النترا از يك جلو پنجره‌ي بزرگ براي ساخت اين خودرو استفاده نموده‌اند كه تا حدودي زيبا‌تر از جلو پنجره‌ي كيا سراتو 2016 مي‌باشد ولي به نظر مي‌رسد كه در انتخاب اندازه‌ي اين جلو پنجره كمي زياده‌روي كرده‌اند و آن را بسيار بزرگ‌تر از حالت عادّي طرّاحي نموده‌اند. البتّه بزرگ بودن جلو پنجره‌ي‌ هيونداي النترا نسبت به جلو پنجره‌ي كيا سراتو 2016 به طرّاحي اين خودرو آسيب زيادي وارد نكرده است. چراغ‌هاي مه شكن هيونداي النترا زيبا‌تر و اسپورت‌تر از چراغ‌هاي مه شكن كيا سراتو 2016 طرّاحي شده‌اند و اين ويژگي زيبايي بيشتري را به اين خودرو بخشيده است و موجب شده است تا شرايط فروش كيا سراتو تحت تأثير اين مسئله قرار بگيرد. در كلّ، نماي روبرويي هيونداي النترا بروز و جوان پسند طرّاحي شده است و اين مسئله فروش آن را تحت تأثير قرار داده است.

 

كيا سراتو 2016 از طرّاحي مناسب‌تري نسبت به نسل‌هاي قبلي خود برخوردار است

نماي جانبي اين دو خودرو چه تفاوت‌هايي با يكديگر دارند؟

 طرّاحان كيا سراتو 2016 در طرّاحي و ساخت نماي جانبي اين خودرو سنگ تمام گذاشته‌اند و آن را به بهترين شكل ممكن طرّاحي كرده‌اند. اين مسئله به تنهايي شرايط فروش كيا سراتو را تحت تأثير قرار داده است زيرا اين قسمت از خودرو به كلّي با مدل‌هاي قبلي آن متفاوت است. قرار گيري يك قوس زيبا بر روي درب‌هاي كيا سراتو 2016 طرّاحي آن را به كلّي تحت تأثير قرار داده است. در ضمن، از اين زاويه شما مي‌توانيد بهتر از ديگر نماها به كشيدگي مناسب ماشين سراتو پي ببريد. گلگيرهاي اين خودرو نيز همچون مدل‌هاي قبلي به صورت برآمده طرّاحي شده‌اند و تغيير زيادي در اين قسمت از ماشين سراتو انجام نگرفته است. از اين زاويه شما مي‌توانيد چراغ‌هاي راهنماي موجود بر روي آينه بغل‌هاي اين خودرو را مشاهده نمايد كه توانتسته‌اند تا طرّاحي اين قسمت از اتومبيل را زيبا‌تر نمايند. همچنين، از اين زاويه قسمت عمده‌اي از چراغ‌هاي عقب اين اتومبيل قابل رويت هستند كه اين مسئله باعث شده است تا زيبايي كيا سراتو 2016 دو چندان شود. از طرفي، نماي جانبي هيونداي النترا نيز بسيار چشم‌نواز طرّاحي شده است و اين مسئله بر ميزان محبوبيّت آن افزوده است. قرار گيري يك خطّ برجسته بر روي درب‌هاي اين خودرو زيبايي و حسّ اسپورت بودن بي‌نظيري را به آن بخشيده است و بايد اعتراف كنيم كه اين قسمت از هيونداي النترا از نظر زيبايي چيزي كم‌تر از كيا سراتو 2016 ندارد. بر روي برآمدگي گلگيرهاي عقب اين خودرو يك خطّ مورّب به چشم مي‌خورد كه تا قسمت عقبي اين اتومبيل كشيده شده است و به سپر عقب اتومبيل وصل شده است. تركيب اين خطوط با خطّي كه از بالاي دستگيره‌هاي اين خودرو عبور كرده است موجب بي نقص شدن طرّاحي اين خودرو شده است. در كلّ، طرّاحي نماي جانبي كيا سراتو 2016 و هيونداي النترا به زيبايي صورت گرفته است. 

 

كيا سراتو 2016 نسبت به هيونداي النترا از طرّاحي زيبا‌تري برخوردار است

 

نماي پشتي كيا سراتو 2016  و هيونداي النترا چه تفاوت‌هايي را با يكديگر دارند؟

بايد اعتراف كنيم كه چراغ‌هاي عقب هيونداي النترا ظريف‌تر و زيبا‌تر از چراغ‌هاي عقب كيا سراتو 2016 طرّاحي و ساخته شده‌ا‌ند ولي اين مسئله به گونه‌اي تنها نقطه‌ي قوّت طرّاحي قسمت عقب اين اتومبيل مي‌باشد. بر خلاف كيا سراتو 2016، قسمت عقبي هيونداي النترا بسيار خشك و بي‌روح طرّاحي شده است و اثري از هنر دست طرّاحان كره‌اي در اين قسمت از اتومبيل به چشم نمي‌خورد. سپر عقبي هيونداي النترا بسيار بزرگ و زمخت مي‌باشد و به هيچ‌ عنوان با اين خودرو سازگار نيست. چراغ‌هاي عقب هيوندا النترا همچون چراغ‌هاي عقب كيا سراتو 2016 به خوبي با صندوق عقب اين خودرو تركيب شده است ولي طرّاحي نامناسب سپر اين خودرو تمامي زحمات طرّاحان را به باد داده است. از طرفي، نماي پشتي ماشين سراتو بهتر از نماي پشتي هيونداي النترا طرّاحي شده است و اين مسئله تا حدودي توانسته است تا چراغ‌هاي قديمي ماشين سراتو را از ديد مشتريان دور نگاه دارد. سپر عقب كيا سراتو 2016 از طرّاحي مناسبي برخوردار است و برخلاف هيونداي النترا، اين سپر با طرّاحي كلّي ماشين سراتو در تناسب مي‌باشد و شرايط فروش كيا سراتو را تحت تأثير خود قرار داده است. چراغ‌هاي ترمز هر دو اتومبيل به صورت باريك طرّاحي شده‌اند و از طرّاحي مشابهي برخوردار هستند و اين اين دو اتومبيل از اين نظر تفاوتي را با يكديگر ندارند. در زير سپر كيا سراتو 2016 يك ديفيوز تعبيه شده است و محلّ قرارگيري مناسبي را براي جايگيري اگزوز اين خودرو به وجود آورده است. ولي در هيونداي النترا اثري از يك ديفيوز مناسب و كاربردي به چشم نمي‌خورد و طرّاحان و سازندگان اين خودرو ترجيح داده‌اند كه به دلايلي نامعلوم اگزوز خودرو را در قسمت زيرين سپر اتومبيل تعبيه نمايند. در كلّ، بايد اعتراف كنيم كه طرّاحي قسمت عقبي كيا سراتو 2016 بهتر از هيونداي النترا صورت گرفته است و اين خودرو در اين قسمت گوي رقابت را از هيونداي النترا ربوده است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.